Saturday 20 August 2016

♥ Akhirnyaaa

Assalamualaikum dan hai korang...




Dah lama aku tak hapdate baby belog. sejak akhir ni busy sikit dengan kerja dan tiada masa nak online baby belog. nak post pasal raya pun tak sempat weh. hehehe

Kali ni entry akhirnya perhubungan yang aku tahan selama ni, putus juga.

Actually, aku penat bersabar dan diam apa yang dia buat dekat aku, Selama aku dgn dia tiga tahun ni aku banyak diamkan diri.

Ramai cakap " Sayangnyaa putus, kenapa tak mempertahankan"  aku rasa cam nak gelak wehh..
gila tak mempertahankan relationship yang tiga tahun ni. aku hanya mampu senyum bila dia orang cakap macam tu.

Hal ni bermula masa bulan puasa, nak jadikan cerita aku tukar DP facebook dengan dia dan sundal dia ni duk chat aku kat FB 5 jun tapi aku balas 15 jun sebab aku x buka messenger pun. okay sundal ni duk chat cerita macam macam dan cakap dia kapel ngn dia dah dua bulan, aku layan sundal baik je weh tak de pun aku nak maki maki. hahaha baikknya aku.

Dan yang aku tak boleh terima bila aku cakap macam ni. Siyesly aku tak tahu macam mana aku boleh taip macam ni padahal aku sayang kat dia weh, hahaha mungkin ade hikmah disebalik ni.


Dan korang tengok sundal ni balas apa,? ke sundal ni memang tak de hati dan perasaan ke? haha aku rasa dia memang tergila gila kan si lengut ni. bhahaha

lepas case sundal duk chat aku, aku just text si lengut aku cakap " Thanks sebab burukkan aku" haha terus hidup si lengut siap cakap " burukkan apa pula?" haha tpi aku x reply pun aku buat tak tahu.

mmg bulan puasa tu aku tak wasep dia cuma ade sekali aku tanya cuti ke raya tu je.

then last puasa tu, aku de wasep dia tapi siyes weh dia layan aku cam sampah. macam nak tak nak je layan aku padahal yang ade betina lain dia bukan aku. tapi aku cuba kawal perasaan aku aku biarkan je dia buat aku wehh then malam tu dia langsung tk datang rumah wan. selalunya bila aku balik kampung, malam tu mesti dia dtg kami duk lepak sampai pepagi buta. malam tu langsung tak de pun..

Sampaikan parent aku perasan yang dia langsung tak datang rumah dan sampai bapa sedara aku tanya kakak pasal aku dengan si lengut ni.

Bapa sedara just cakap " BIASALAH ORANG DAH ADE KERJA TETAP, MANA NAK PANDANG KITA NI" aku sedih bila bapa sedara aku cakap mcm ni,

Actually bukan sorang sundal ni je dia couple aku tak tahu berapa ramai lagi dia couple weh, yang aku dengar dengar tapi tak tahu lah lgi satu sundalnya dari perak. maybe si hanim tu hahaha

cuma raya tahun ni je aku tak de gambar family dan aku tak jalan raya pun raya pertama tu,
pagi raya tu aku dh siap siap tinggal nak pakai baju raya je. tp tiba tiba si toncet main spek aku smpai patah. tu yang aku melalak weh sampai ke petang padahal spek je patah hahaha mungkin aku dah lama sabar dan pendam je tht y aku nangis raya pertama tu,

Tapi sekarang aku boleh move on dan aku tak ingat pun pasal dia, setiap kali aku ingat dia mesti aku akan ingat apa yang dia buat aku, curang dengan aku, layan aku cam sampah.

Dear si lengut,

                 Aku tak pernah terlintas pun nak maafkan kau, apa yang kau buat sama apa fareez dulu buat kat aku. kalau kita putus cara baik aku tak kisah tapi kau buat aku cam sampah, curang dengan aku, tiga tahun aku dengan kau, aku x pernah curang even kau cakap kau busy 24 jam, Selama aku dengan kau banyak benda aku belajar, aku cuba belajar paham kerja kau yang mmg busy 24 jam tapi dengan aku sedang betina betina lain kau memang ade masa, Thanks sebab penah hadir dalam dunia aku walaupun sekejap, Bahagia dengan kau masa kau belom masuk askar ye aku bahagia, aku terima kau dalam hidup aku daripada kau tak de pape sehingga kau bekerjaya then kau tinggal aku cam tu. Even kau bahagia sekarang pun tp kau bina kebahagiaan kau ats kesedihan aku, ingat molek.? semoga kau dapat pembalasan nya nanti, setiap perbuatan yang kau lakukan pasti ade balasan kan. Aku tak kisah kau nak cerita kt kawan kawan kau yang berpunca dari aku ke hape, nak cakap aku ade jantan lain bagai, biarlah diorg salahkan aku, yang penting aku ngn family aku tahu siapa yang salah dalam hal ni.. 
 #bukanmilikaku
#semogakaudapatkarma
#pergimatisana

Selamat tinggal kenangan,

No comments:

Post a Comment

♥ Dikecewakan lagi

Hai dan Assalamualaikum.. Setahun juga aku tak update cikbabybelog aku ni. Memang tak de masa nak on laptop ni. huhu. Entry kali ini ...